۱۳۸۷ شهریور ۲۱, پنجشنبه

گوتي: رئال‌مادريد بزرگترين باشگاه قرن بيستم است


در حالي که روز يک‌شنبه رئال مادريد فرصت به ثمر رساندن 5 هزارمين گل تاريخ خود را برابر نومانسيا دارد، هافبک کهنه کار اين تيم در حال حاضر با مشکل آسيب ديدگي دست و پنجه نرم مي کند. "گوتي"، مرد هميشه آماده کهکشاني ها و کاپيتان دوم رئال مادريد در يک نشست خبري از سومين قهرماني پياپي رئال مادريد در لاليگا خبر داد. وي همچنين از رئال مادريد به عنوان بزرگترين باشگاه قرن بيستم ياد کرد.به گزارش ايسنا، متن اين نشست خبري در زير مي آيد:* اخيراً شاهد حضور شما در زمين نبوده ايم. آيا از مشکل فيزيکي رنج مي بريد؟من از ناحيه استخوان درشت ني دچار کمي مشکل شدم. کمي با سوزش پا روبرو هستم و تا بهبودي کامل بهتر است تمرين نکنم. نمي دانم اين آسيب ديدگي تا چه زمان ادامه خواهد داشت. تنها کاري که مي توانم انجام دهم صبر کردن است. اميدوارم هرچه زودتر به ميدان ها بازگردم تا بتوانم در ديدار روز يک‌شنبه به تيم کمک کنم.* چند روز گذشته براي رئال مادريد کمي عجيب بوده است، نظر شما چيست؟قصد ندارم در مورد بازيکناني صحبت کنم که ديگر اينجا نيستند.به روبينيو احترام مي گذارم اما او ديگر عضوي از رئال مادريد نيست. براي او آرزوي بهترين ها را دارم. من آنهايي را که نمي خواهند عضوي از بهترين باشگاه قرن بيستم باشند را درک نمي کنم. او بايد به طور کامل نسبت به گفته هاي خود آگاهي داشته باشد. ما از بابت حضور در اين باشگاه احساس غرور مي کنيم و بسياري از بازيکناني که رئال مادريد را ترک کرده اند هم از اينکه زماني در اين باشگاه توپ زده اند احساس غرور مي کنند.* فکر مي کني تيم فعلي توانايي کسب هر سه عنوان را دارد؟من فکر مي کنم اين تيم جا براي بهتر شدن دارد اما در صورتي که دچار آسيب ديدگي هاي دنباله دار نشويم مي توانيم در هر سه رقابت خوب کار کنيم.* دوست داري روز يکشنبه 5 هزارمين گل تاريخ رئال مادريد را به ثمر برساني؟مي خواهم تيم در اين ديدار برنده شود چرا که ما شروع فصل پيچيده اي در ورزشگاهي که به طور معمول در آن خوب کار نمي کنيم داشتيم. بايد پس از 15 روز توقف بازي ها بازهم هواداران را شگفت زده کنيم و يک پيروزي خانگي بهترين راه براي اين کار است.* علاقه شخصي شما اين بود که بازيکنان جديد بيشتري تابستان امسال به تيم اضافه شوند، اما در پايان تعداد بازيکناني که از تيم جدا شدند بيش از بازيکنان اضافه شده به تيم بود.فکر مي‌کنم باشگاه تلاش بسياري براي جذب بازيکن انجام داد و در مورد مساله فان در فارت که يک بازيکن بزرگ است موفق بود. در ساير موارد موفقيت کمتري را شاهد بوديم. به نظر من تيم ما براي تلاش در تمامي رقابت ها به اندازه کافي خوب است اما من بر اين باور هستم که تيم همواره جاي پيشرفت دارد.* کاناوارو اين هفته 35 ساله مي شود و چندين بازيکن ديگر همچون خود شما 30 ساله مي شوند. فکر مي کنيد سن و سال به دليل تجربه اي که به بازيکن مي بخشد يک امتياز به حساب مي آيد؟فکر مي کنم تيم ما متعادل است. ممکن است پنج يا شش بازيکن بالاي 30 سال در تيم باشند اما به همين اندازه هم بازيکنان جوان در تيم وجود دارند. سن بيشتر تجربه ما را افزايش داده و در همين حال از توانايي هاي ما مي کاهد. آنچه مهم است داشتن يک تيم متوازن است.* آيا در راستاي بالا بردن انگيزه تيم به بازيکنان وعده داده شده است که در صورت قهرماني در لاليگا و ليگ قهرمانان به آنها پاداشي اعطا شود؟ساده ترين چيزي که انگيزه ما را افزايش مي دهد ماهيت پيروزي است. زماني که همه چيز به خوبي انجام مي شود همانند هر کار ديگري يک پاداش در ميان است اما ما بالاتر از اينها هستيم. ما مي خواهيم پيروز شويم و خوب بازي کنيم به ويژه در اروپا چرا که طي چند سال گذشته هيچ چيز در اروپا بر وقف مراد ما نبوده است.* فکر مي کني اسنايدر، فان در فارت و شما مي توانيد درکنار هم بازي کنيد؟پاسخ به اين پرسش دشوار است. هر سه ما توانايي بازي در دو پست را داريم که اين موضوع رقابت را ميان ما دشوار مي سازد و در زماني که نياز به استراحت باشد زمان بيشتري در اختيار ما قرار مي دهد. اين براي سرمربي، تيم و خود ما بهترين مساله است.* حالا که دل بوسکه سرمربي تيم ملي اسپانيا شده است، فکر مي کني که بخت بيشتري براي دعوت شدن به تيم ملي داشته باشي؟اين موضوع دور از دسترس نيست چرا که او مرا مي شناسد. او مربي من بوده است و ما يکديگر را خوب مي شناسيم. با اين وجود فکر مي کنم تغيير در اين برهه زماني چندان آسان نباشد چرا که تيم ملي چندي پيش در يورو 2008 به مقام قهرماني دست يافت.* برخي در بارسلونا بر اين باور هستند که اين فصل قهرماني در لاليگا را بدست خواهند آورد. نظر شما چيست؟به نظر من آنها به اندازه هر تيم بزرگ ديگر حاضر در ليگ که تجديد قوا کرده اند به قهرماني خود اطمينان دارند. ما بايد ثابت کنيم که چرا دو سال پياپي قهرماني را بدست آورده ايم و قصد داريم براي سومين سال متوالي قهرمان لاليگا شويم.* نومانسيا با پيروزي برابر بارسلونا همه را حيرت زده کرد. فکر مي کنيد آنها در برنابئو چه عملکردي خواهند داشت؟آنها با روحيه بالايي برابر ما ظاهر خواهند شد اما با اين حال مي دانند در ورزشگاهي بازي مي کنند که کمتر تيمي در آن بخت کسب پيروزي پيدا مي کند. شک ندارم که آنها تلاش خواهند کرد شرايط را براي ما دشوار سازند و ما شک نداريم که اين ديدار پر از حيله خواهد بود. ما بايد سخت کار کنيم و از ابتداي اين ديدار با انگيزه ظاهر شويم چرا که کوچکترين اشتباه مي تواند سرنوشت ساز باشد. ما مردان رئال مادريد هستيم و بايد در خانه پيروز شويم.

هیچ نظری موجود نیست: