۱۳۸۷ مرداد ۹, چهارشنبه

کاناوارو: جوان‌ترها بايد از ما الگو بگيرند .


"فابيوكاناوارو" پس از آن که در آستانه‌ي شروع رقابت‌هاي يورو 2008 اين پيکارها را از دست داد، چشم به راه شروع فصل تازه‌ي رقابت‌هاي لاليگاست.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، کاپيتان تيم ملي ايتاليا که بي صبرانه منتظر آغاز سومين فصل حضور خود در ميان ستارگان کهکشاني است در گفت وگويي با پايگاه اينترنتي باشگاه رئال مادريد به تشريح وضعيت خود پرداخت. متن كامل اين پرسش و پاسخ در زير مي آيد.
* پيش از هر چيز، وضعيت قوزک پايت چطور است؟
- قوزک پايم به مراتب بهتر از پيش است. از چندي پيش دويدن را آغاز کردم. براي بازگشت به ميدان‌ها بسيار مشتاق هستم. شرايط فعلي‌ام خيلي خوب است و اميدوارم طي چند هفته‌ي آينده به ترکيب تيم بازگردم.
* تابستان بسيار دشواري را پشت سر گذاشتي، اين‌طور نيست؟
بله، چون به تعطيلات نرفتم و بايد تمرين مي کردم. در اين مدت در شهر ناپل به سر مي بردم، صبح‌ها با يک فيزيوتراپ کار مي کردم و بعد از ظهرها هم کمي در کنار خانواده بودم، گهگاهي نيز به کنار اقيانوس مي رفتيم. تابستان متفاوتي بود اما، حالا به پايان رسيده است و در حال حاضر احساس خوشحالي مي‌کنم.
* چگونه با فصل جديد که در آستانه آغاز شدن قرار دارد، روبرو مي شوي؟
پس از دست و پنجه نرم کردن با آسيب ديدگي‌ها و هم‌چنين از دست دادن يورو 2008، در نخستين تمرين‌هاي رئال مادريد در اتريش احساس چندان خوبي نداشتم، به همين دليل است که مي خواهم هرچه زودتر به تيم برگردم و تمامي مقام هاي ممکن را بدست بياورم.
* تمرين‌هاي پيش فصل امسال از زمان برگزاري اردو در شهر آلگاوره پرتغال تاکنون روند رو به رشد خوبي داشته است. به نظر شما کدام ويژگي تمرين هاي پيش فصل امسال بيشتر از همه به هماهنگي تيمي شما کمک کرده است؟
اردوي آلگاوره بسيار خوب بود چرا که به ما کمک کرد تا بتوانيم آرامش بيشتري داشته باشيم، در شرايط مناسبي به سر ببريم و براي آغاز فصل کمتر احساس خستگي کنيم. به نظر من باشگاه فعاليت‌هاي فوق العاده‌اي انجام داده است، اردوي پرتغال به بازيابي توان ما کمک بسياري کرد.
* به نظر مي‌رسد که شما تيم بسيار هماهنگي هستيد؟
دو سال است که ما در کنار يکديگر در زمين حاضر شده‌ايم. بازيکنان اين روزها به سختي در حال تمرين کردن هستند. اگرچه در سکوت به سر مي بريم (باخنده) اما شرايط آرماني بر تيم حاکم است.
* همه فوتباليست‌ها بر اين باور هستند که قدرت رئال مادريد به اتحاد تيمي آن تکيه مي زند; نظر تو در اين باره چيست؟
بايد هم همين‌طور باشد. اگر ما چيزي به دست آورده‌ايم به اين خاطر است که به اتحاد تيمي رسيده‌ايم. به نظر من اگر شما مي‌خواهيد در فوتبال چيزي بدست آوريد بايد در قالب يک تيم عمل کنيد.
* اهداف اين فصل رئال مادريد چيست؟
نخستين هدف کسب مقام قهرماني سوپرجام اسپانيا برابر والنسيا است. سال گذشته برابر سويا موفق به کسب اين مقام نشديم. پس از آن به لاليگا مي‌انديشيم و بدون شک ليگ قهرمانان اروپا را نيز نبايد از ياد برد.
* امسال هم‌چنين قصد داريد بدشانسي سال گذشته را به فراموشي بسپاريد؟
فصل گذشته ما بازيکنان آسيب ديده بسياري پيش از ديدار برابر رم داشتيم. به تيم فعلي خيلي اميدوار هستم و به نظرم مي توانيم هم در لاليگا و هم در ليگ قهرمانان خوب کار کنيم.
* انگيزه رئال مادريد در اين فصل حتي در ميان کارکنان و عوامل باشگاه نيز به چشم مي خورد، آيا مي توان يک سال فوق العاده را پيش بيني کرد؟
بله، فکر مي کنم هدف تمامي ما در اينجا همين باشد. ما نسبت به خواسته هواداران واقف هستيم اما، رسيدن به اين هدف چندان هم آسان نيست. بايد همگي به صورت يک تيم متحد عمل کرده و روي اهداف خود متمرکز شويم. بايد در هر بازي اعتماد بنفس لازم براي بازي بعدي را بدست آوريم. اين کار آسان نيست اما، ما همه سعي و تلاش خود را خواهيم کرد.
* فصل پيش رو را چطور مي‌بينيد؟
اميدوارم فصل خوبي نه تنها براي من بلکه براي تمامي اعضاي تيم رئال مادريد باشد.
* براي جوان‌ترها، فصل را چگونه ارزيابي مي‌کني؟
براي يک بازيکن حضور در رئال مادريد نهايت شايستگي را نشان مي دهد. همگي ما بايد تمام حرفه اي عمل کرده و تمرکز بيشتري داشته باشيم. بايد همواره بر اين باور باشيم که همه چيز بايد به نحو احسن انجام شود.
* امسال شما باز هم رهبر خط دفاعي رئال مادريد خواهيد بود؟
شايد دليل اين مساله اين باشد که سن من از سايرين بيشتر است اما؛ در اينجا شما تنها به يک رهبر همانند برند شوستر نياز داريد و ما بايد پيرو دستورهاي او باشيم.
* آيا در رئال مادريد بازيکنان کهنه کارتر به عنوان پدر بازيکن هاي جوان تر عمل مي کنند؟
بله، فکر مي‌کنم بازيکنان جوان بايد از حرفه‌اي گري بازيکنان مجرب نهايت استفاده را ببرند. ما تلاش مي کنيم تا همه چيز را به بهترين شکل ممکن انجام دهيم بنابراين آنها بايد از ما الگو بگيرند.
* آيا مساله تمرکز بيش از حد بر روي عقد قراردادهاي جديد شما را آزار مي‌دهد؟
چند روز پيش داشتم به اين موضوع فکر مي کردم که متاسفانه در اينجا هرگز به تيم و بازيکنان فعلي بها داده نمي شود. اين به هيچ وجه خوب نيست چرا که ما بايد تنها بر روي بازيکنان و تيم حال و حاضر تمرکز داشته باشيم که توانستند دو فصل متوالي مقام قهرماني لاليگا را کسب کنند.
* در پايان، پيامي براي هواداران داريد؟
همانند هميشه به آنها مي‌گويم ما تيمي هستيم که تا آخرين لحظه دست از تلاش برنمي داريم و همواره براي اهداف خود مبارزه مي کنيم چرا که مي دانيم تنها از اين راه است که مي توانيم به اين اهداف دست پيدا کنيم.

هیچ نظری موجود نیست: