۱۳۸۷ مرداد ۹, چهارشنبه

ايكر کاسياس: به توپ طلاي اروپا فکر نمي‌کنم


بدون شک "ايکر کاسياس" ستاره بي قيد و شرط اسپانيا در رقابت هاي يورو 2008 بود .سنگربان 27 ساله رئال مادريد در گفت‌وگويي با پايگاه اينترنتي باشگاه در مورد کسب توپ طلای اروپا نیز صحبت کرد .

* چند بار تصوير خودت را هنگام بالا بردن جام يورو 2008 نگاه کردي؟ بارها و بارها، هرگز آن را فراموش نمي‌کنم. اين تصوير در اينترنت و در روزنامه به چشم مي خورد. حتي حالا که کارلوس ساترس قهرمان توردو فرانس شده است بازهم به چاپ رسيده است. قسمتي از آن تصوير بودن باعث خوشحالي است.
* هم‌تيمي‌هاي تو زماني که از يورو 2008 برگشتي به تو چه گفتند؟ همه آنها به ما تبريک گفته و اظهار داشتند که از تماشاي بازي زيباي اسپانيا لذت بردند. آنها از بابت قهرماني ما خيلي خوشحال شدند.
* آيا به کاناوارو طعنه‌اي در اين باره زدي؟ نبايد اين را بگويم اما، کمي ميل به اين کار داشتم. به هر حال تا زماني که او قهرماني در جام جهاني را يدک مي کشد همه بايد در مقابلش سکوت اختيار کنند اما مهم اين است که من از قهرماني در يورو لذت بردم.
* آيا پس از قهرماني با رائول هم صحبتي کردي؟ بله، او به من تبريک گفت و اذعان داشت که از تماشاي بازي اسپانيا لذت برده است. او نيز براي ما خيلي خوشحال شد.
* و با شوستر چطور؟ او با ما به شادي پرداخت. او آلماني است اما فکر مي کنم کمي احساس هم نسبت به اسپانيا داشته باشد بنابراين او نيز از بابت قهرماني ما خوشحال شد.
* آيا بازگشت به رئال مادريد و پاسخ به بسياري پرسش ها درمورد رئال مادريد خيلي دشوار است؟ نه، در واقع اينطور نيست. من چهار هفته در تعطيلات به سر مي بردم و از همه مواردي که مردم به صحبت در مورد آن مي پردازند مطلع نيستم. درباره احتمال عقد قرارداد با کريستيانو رونالدو چيزهايي به گوشم رسيده است و هر روز تصوير او را در صفحه نخست روزنامه ها مي بينم اما چيز بيشتري درباره موقعيت موجود نمي دانم.
* بدون توجه به اينکه چه کسي به تيم خواهد پيوست، آيا هسته اصلي رئال مادريد همانند گذشته است؟ بله، همينطور است. ما سال گذشته فصل بسياري خوبي را سپري کرده و در اسپانيا به مقام قهرماني دست يافتيم. در اروپا به آنچه درخور نام رئال مادريد بود دست پيدا نکرديم بنابر اين در فصل پيش رو بايد يک گام ديگر به جلو برداريم. کسب مجدد مقام قهرماني در لاليگا فصل آينده دشوار خواهد بود اما تلاش خود را خواهيم کرد. همچنين در ليگ قهرمانان اروپا نيز براي راهيابي به مراحل پاياني و داشتن بخت قهرماني تلاش مضاعفي از خود نشان خواهيم داد. چندين بار در مرحله يک چهارم نهايي از دور رقابت ها خارج شديم و حالا فکر مي کنيم زمان دستيابي به مراحل بالاتر فرا رسيده است.
* فکر مي‌کني براي قوي تر ظاهر شدن در ليگ قهرمانان به بازيکنان جديد نياز داشته باشيد؟ نمي دانم. با آغاز فصل به اين موضوع پي خواهيم برد. تمامي تيم ها در فصل نقل و انتقالات نيروهاي جديدي به خدمت گرفتند و ما نيز بازيکنان قرضي خود را از ساير تيم ها پس گرفتيم.
* آيا لذت قهرماني در يورو 2008 به همراه تيم ملي از لذت قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا بيشتر بود؟ بايد اعتراف کنم که قهرماني در يورو 2008 حس به مراتب متفاوت‌تري داشت. قهرماني در جام ملت‌هاي اروپا همانند قهرماني در ليگ قهرمانان اين قاره نيست. جام ملت‌هاي اروپا هر چهار سال يک بار برگزار مي شود در حالي که ليگ قهرمانان اروپا هر سال برگزار مي شود. اين را هم نبايد فراموش کرد که 44 سال بود اسپانيا به هيچ عنواني در عرصه ملي دست پيدا نکرده بود. بدون شک احساس قهرماني در يورو 2008 همانند کسب هفتمين مقام قهرماني رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا بود. کسب مقام قهرماني در يورو 2008 يکي از مهمترين رخدادهاي حرفه من بود.
* درباره کريستيانو رونالدو چه نظري داري؟ به عنوان يک هوادار فوتبال به نظر من او يک بازيکن بزرگ است. او اين مساله را در منچستر يونايتد ثابت کرده است و همه براي امضاي قرارداد با او در رئال مادريد لحظه شماري مي کنند. اما بازيکنان بزرگ ديگري هم به چشم مي خورند مانند ابراهيموويچ در اينتر، جرارد در ليورپول و يا لمپارد در چلسي و ... همه آنها بازيکنان بزرگي هستند اما اين روزها کريستيانو به موضوع اصلي مباحث فوتبال در مادريد مبدل شده است.
* راز موفقيت رئال مادريد درست همانند تيم ملي اسپانيا به اتحاد تيمي منتهي مي شود. در اين باره چه نظري داري؟ همه ما بايد به هم کمک کنيم و قهرماني نيز به ما کمک مي کند تا بهتر، با روحيه تر و خوشحال تر از گذشته باشيم اما تيم واقعي را بايد در دشواري ها شناخت. فصل گذشته ما با وجود لحظه هاي خوشحال کننده لحظه هاي کابوس وار بسياري را نيز پشت سر گذاشتيم و تيم با تکيه بر اتحاد خود توانست قهرماني در لاليگا را کسب کند. يک زماني تيم از وجود ستاره هاي بزرگ بسياري بهره مي برد اما، به هيچ مقامي دست پيدا نمي کرد. ما به هر بازيکني که بتواند ذره‌اي به قدرت تيمي ما اضافه کند خوشامد مي‌گوييم.
* شايعه‌ها از عقد قراداد با "داويد ويا" خبر مي دهند، نظر تو راجع به اين موضوع چيست؟ من ويا را به خوبي مي شناسم. او از دوستان بسيار خوب من است و هرچيزي که باعث خوشحالي او شود مرا نيز خوشحال مي کند. اما اين مساله به هيچ وجه به من و يا ساير اعضاي تيم مربوط نمي شود. ما مي خواهيم تيمي داشته باشيم که در تمامي رقابت ها قدرتمند ظاهر شود و باشگاه و سرمربي همگي بايد به سمت همين هدف گام بردارند.
* تو مي‌تواني يکي از مدعيان اصلي کسب توپ طلاي اروپا باشي، درست است؟ خيلي وقت پيش با خود مي گفتم که بدست آوردن توپ طلاي اروپا به دليل وابستگي همه جانبه آن به نظر شخصي افراد بسيار دشوار است. بسياري از بازيکنان در سال هاي گذشته شايسته کسب اين جايزه بودند اما هرگز به آن دست پيدا نکردند، بنابراين من هرگز راجع به اين موضوع فکر نمي کنم. تمامي آنچه نظر من را به خود جلب مي کند انجام وظيفه براي رئال مادريد و رساندن آن به بالاترين درجه ها و جايگاه اصلي اش است.
* سرمربيگري جديد تيم ملي اسپانيا تحت هدايت ويسنته دل بوسکه به چه معناست؟ نمي دانم. او يک سرمربي با روش هاي به مراتب متفاوت تري نسبت به آراگونس است. اين تغيير و تحول در اين مقطع زماني مي تواند شامل هر دو جنبه مثبت و منفي باشد چرا که کسب يک عنوان بزرگ ديگر بسيار دشوار خواهد بود. تيم به همان ترتيب به فعاليت خود ادامه خواهد داد و ويسنته نيز دوستدار فوتبال است. او تلاش خواهد کرد تا زماني که هدايت تيم ملي را بر عهده دارد فوتبال اسپانيا را به بالاترين رده هاي جهاني رسانده و همچنين در جام کنفدراسيون ها نيز عملکرد خوبي از خود نشان دهد.
* تو يکي از هواداران پر و پا قرص آراگونس بودي. آيا او موقعيت او را همراه با ضعف تشخيص مي دادي؟ دفاع ما از آراگونس بايد به معني تمديد قرارداد با او مي بود. موقعيت موجود در اينجا هم به همين شکل است، ما مي‌توانيم ساعت ها درباره قراردادهاي ممکن صحبت کنيم اما در نهايت همه چيز به سرمربي و باشگاه ختم مي شود. آراگونس با اتحاديه فوتبال اسپانيا به توافق رسيد و ما نمي توانستيم بيش از اين در اين باره اظهار نظر کنيم. وجود يک جو آرام تقاضاي طبيعي هر کس براي ادامه فعاليتش است. ما در يورو 2008 و طي سال هاي پيش از آن نيز زمان خوبي را در کنار آراگونس سپري کرديم.
* مساله روبينيو چگونه پيش مي رود؟ او مانند سابق پرجنب و جوش نيست اما من هيچ مشکلي در وي نمي بينم. يک رئال مادريدي هرگز تحت تاثير خبرها و شايعه ها قرار نمي گيرد. من سه سال است که او را مي شناسم و او بازيکن بزرگي است. ما از بابت وجود او در تيم خوشحال هستيم. ما از هر بازيکني که بتواند به تيم کمک کند استقبال به عمل مي آوريم، در غير اين صورت آنها مي توانند در خانه خود بمانند.
* آيا به "جنون ايکري" پس از رقابت هاي يورو 2008 پي برديد؟ زماني که شما به چنين عنواني دست پيدا مي کنيد بيشتر در ياد و خاطره مردم باقي مي مانيد. تنها کاري که مي توانم بکنم تقدير و تشکر از مردم و ساير اعضاي تيم به خاطر رفتارشان با من است.
* آيا فکر مي کني که تيم به کريستيانو رونالدو نياز دارد؟ نمي دانم. من تنها مي توانم از بازيکنان کارساز در تيم خوشامدگويي به عمل بياورم. ما از بابت حضور هرکسي که بتواند به اتحاد تيمي ما براي کسب نتايج بهتر کمک کند خوشحال مي شويم. اما همه اينها باعث دغدغه خاطر من نمي‌شود. همه چيز در مورد اين تصميم به باشگاه بستگي دارد.
* آيا بر اين باور هستي که عدم امضاي قرارداد با بازيکنان جديد براي هواداران عجيب به نظر مي رسد؟ به نظر من اين مساله آنقدرها هم نبايد عجيب به نظر برسد. تيم ما سال گذشته خوب کار کرد و به دليل وجود بازيکنان آسيب ديده برابر رم متزلزل ظاهر شد. فصل گذشته هشت بازيکن جديد وارد تيم شدند بنابراين درحال حاضر مساله مهم تلاش براي بدست آوردن اتحاد و کسب نتايج خوب است.
* تنها مقامي که از دستيابي به آن بازمانده اي جام حذفي اسپانيا است. تو همواره قهرماني در جام ملت هاي اروپا را تجربه کرده اي. اما من قصد دارم جام هاي بيشتري بدست بياورم جام جهاني، جام يوفا و...من بسيار بلندپرواز هستم، هرچقدر جام هاي بيشتري بدست مي آورم به کسب مقام هاي بيشتري فکر مي کنم.
* آيا دستيابي به مقام قهرماني جام حذفي اسپانيا يکي از اهداف تو است؟ بدون شک همينطور است. تيم ما از سال 1993 به بعد به اين مقام دست پيدا نکرده است و بايد ثابت کنيم که کسب اين عنوان براي ما از اهميت بالايي برخوردار است.

هیچ نظری موجود نیست: