۱۳۸۷ مرداد ۱۲, شنبه

راز انتقال "فيگو" به رئال فاش شد


خوزه ويگا" مدير برنامه‌هاي پيشين "لوئيس فيگو" از راز انتقال جنجالي وي در سال 2000 از بارسلونا به رئال مادريد پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري ايران (ايسنا)، فصل 2001-2000 يكي از جنجالي‌ترين نقل و انتقالات تاريخ فوتبال جهان با انتقال لوئيس فيگو از بارسلونا به رقيب ديرينه رئال مادريد انجام شد كه در آن زمان ويگا يكي از مسوولان فعلي باشگاه دسته اولي سوئيندون تاون انگليس مدير برنامه‌هاي هافبك پرتغالي بود و در نهايت فيگو با مبلغ 65 ميليون يورو به جمع ستارگان کهکشاني پيوست.
خبرگزاري ورزش اسپانيا خبر داد: ويگا با "فلورنتينو پرس" نامزد كسب رياست باشگاه و جايگزيني "لورنزو سانز" رئيس وقت يك توافق به امضا رسانده بود، سپس ويگا مدعي شد دليل اصلي امضاي اين سند زير فشار قرار دادن بارسلونا براي پذيرفتن بالا بردن قيمت فيگو بود كه از اين طريق سه ميليون يورو حق كميسيون نصيب مدير برنامه‌هاي بازيكن پرتغالي مي‌شد.
اين خبرگزاري ادامه داد: آنچه ويگا به آن فكر نكرده بود، جدا از اينكه "لورنزو سانز" در انتخابات شكست خورده و صندلي قدرت را به پرس واگذار كرد اين بود كه در توافق به امضا رسيده قيد شده بود اگر فيگو قصد پيوستن به رئال را نداشته باشد بايد شخص وي و يا مدير برنامه‌هاي او 30 ميليون يورو به اين باشگاه غرامت پرداخت كنند.
در حالي كه ويگا نه راه پس داشت و نه راه پيش، فيگو به او مي‌گويد: "حالا چه كنيم؟" ويگا پاسخ مي‌دهد: "سه راه وجود دارد، راه نخست اينكه تو در بارسا مي‌ماني و 30 ميليون يورو غرامت به رئال پرداخت مي‌كني كه اين پول را نداري. راه دوم اينكه تو اين پول را به آنها پرداخت نمي‌كني و من روانه زندان مي‌شوم يا راه سوم اين است كه به رئال مادريد مي‌پيوندي."
ويگا براين باور است كه سران رئال مادريد و رييس فعلي "رومن كالدرون" از همين راه براي جذب كريستيانو رونالدو هافبك پرتغالي منچستر استفاده مي کنند و قصد دارند قراردادي با وي به امضا برسانند كه يكي از مفاد آن حاوي شرط فسخ باشد و اين بازيكن را در موقعيت گرگ و ميش قرار دهد.

هیچ نظری موجود نیست: